Având în vedere prevederile art. VII alin. 38 din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.191/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, precum și prevederile art. 152-156 din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, UAT Comuna Săhăteni, cu sediul în localitatea Săhăteni, Strada Principala, nr. 143, județul Buzău organizează examen de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut pentru următoarea funcție:
❖ Inspector, grad profesional principal în cadrul Compartimentului „Impozite si taxe/financiar contabil,,
Condiții de participare la examenul de promovare în grad profesional:
Pentru a participa la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut, funcționarul public trebuie să îndeplinească cumulativ condițiile prevăzute la art. 479 alin. (1) cu excepția literei b) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, Partea a Il-a, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
- Să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcției publice din care promovează;
- Să fi obținut cel puțin calificativul „bine,, la evaluarea performanțelor individuale în ultimi 2 ani de activitate:
- Să nu aibă o sancțiune disciplinara neradiată în condițiile prezentului cod
Dosarul de concurs se va depune la sediul Primăriei Comunei Săhăteni, în termen de maxim 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului de concurs pe pagina de internet a instituției, respectiv în perioada: 04.09.2024-23.09.2024 și va conține în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 156 alin. (5) cu excepția literei d) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- copie de pe carnetul de muncă sau adeverința eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
- copii de pe rapoartele de evaluare a performanțelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
- adeverința eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situației disciplinare a funcționarului public, în care se menționează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancțiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
- formularul de înscriere.
Calendarul de desfășurare a examenului de promovare:
o Selecția dosarelor va avea loc în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarului.
o proba scrisă- 08 octombrie 2024, ora 11:00
o proba interviului - data si ora interviului se afișează obligatoriu odata cu rezultatele la proba scrisă.
Locul de desfășurare a concursului: Sediul UAT Comuna Săhăteni
Anunțul privind concursul pentru ocuparea funcțiilor publice descrise mai sus se va publica în data de 04 septembrie 2024.
Persoană de contact: Adam Eleonora-Inspector, grad profesional superior
Telefon: 0238.794.137;
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Principalele atribuții ale funcției publice de execuție de inspector, grad profesional superior sunt: - preia declarațiile de impozite si taxe locale - persoane juridice, documentele justificative care stau la baza acestora, asigurând valorificarea si înregistrarea acestora in evidenta de plătitor condusa cu ajutorul programului informatic de impozite si taxe locale - persoane juridice;
- asigura asistenta contribuabililor, la solicitarea acestora, personal, telefonic sau prin orice alt mijloc de comunicație, pentru completarea declarațiilor de impunere i a documentelor fiscale, in vederea depunerii i înregistrării acestora;
- emite si comunica Decizii de impunere (Model 2020 ITL - 009 DECIZIE DE IMPUNERE pentru anul _ pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice);
instiinteaza contribuabilii cu privire la obligațiile declarative ce le revin potrivit legii;
verifica declarațiile de impunere de impunere privind materia impozabila - persoane juridice;
- corectarea erorilor privind calculul impozitului si stabilirea din oficiu a obligațiilor fiscale, conform documentelor existente in dosarul fiscal a contribuabililor (persoane juridice);
instiinteaza contribuabilii cu privire la erorile identificate in declarațiile depuse, rezultate din conținutul sau completitudinea actelor depuse la acestea;
- constata si aplica sancțiunile contravenționale pentru faptele reglementate de legislația fiscala de specialitate, privind procedura de întocmire si depunere a declarațiilor fiscale, persoane juridice;
- tine evidenta nominala a contribuabililor persoane juridice cu ajutorul programului informatic "Impozite si taxe - Infosoft Solutions Audit";
- intretine baza de date specifica in vederea menținerii datelor la nivelul realitatii prin efectuarea de operațiuni de actualizare a datelor existente aferente unui contribuabil;
- gestionează dosarele fiscale ale contribuabililor si le pastreaza in condiții de securitate (atat a celor cu roluri active cat si celor cu roluri inactive), pe cele inactive le arhiveaza si le depune apoi la arhiva instituție pe baza proceselor verbale de predare primire;
- constata si stabilește toate categoriile de impozite si taxe si alte venituri datorate de persoanele juridice cuvenite bugetului local al comunei, la termenele si cuantumul prevăzut de legisltia in vigoare;
emite cu ajutorul aplicației informatice "Matricola pentru evidenta centralizata a impozitului pe clădiri, a taxei pe clădiri, a impozitului pe teren, a taxei pe teren i a impozitului pe mijloacele de transport - persoane juridice" (Model 2016 ITL 024 Matricola evidenta centralizata - personae juridice) pana la sfârșitul lunii ianuarie a anului curent;
- întocmește lunar, borderourile de debite si scăderi (Model 2016 ITL 025 Borderou debite scăderi), - urmărește operarea lor in evidentele analitice si sintetice pentru contribuabili persoane juridice si comunica o copie a borderoului la contabilitate in primele 5 zile lucratoare ale lunii următoare;
confirma debitele transmise de către alte organe fiscale;
- desfasoara activitati de verificare a materiei impozabile in teren (persoane juridice aflate in evidentele fiscale);
- rezolva corespondenta primita (cereri §i solicitări ale contribuabililor sau instituțiilor abilitate), intocmeste certificate de atestare fiscala pentru persoane juridice;
- eliberează adeverințe si certificate fiscale pentru persoanele juridice in baza registrelor fiscale, la termenele si cu respectarea prevederilor legale, privind valoarea de impozitare a bunurilor imobile; intocmeste documentațiile necesare in limita competentei si propune acordarea de amanari sau eșalonări, reduceri, scutiri in baza cererilor impuse de contribuabili si conduce evidenta facilitatilor acordate;
- urmărește colectarea impozitelor si taxelor locale - persoane juridice cu respectarea termenelor de plata;
- intocmeste lista de ramasita si de suprasolviri pe feluri de impozite si taxe locale, comparand cu contabilitatea rezultatele obținute; urmărește incasarea listei de ramasita din anii precedenti si anul curent si propune scoatrea din evidenta sau trecerea in evidenta separata
a sumelor datorate de persoanelor juridice, prescrise sau aflate in stare de insolvabilitate, insolventa;
informează primarul si contabilul despre contribuabilii inscrisi in evidenta speciala a insolvabililor si urmărește permanent starea de insolvabilitate al acestora;
- colaborează cu organele de control, intocmeste situațiile fiscale solicitate de acestea privind: stabilirea, incasarea, urmărirea si executarea creanțelor bugetului local, răspunde de modul de implementare a masurilor trasate pentru respectarea recomandărilor din actele de control (acte de control ale controlorilor Camerei de conturi, audit public intern, alte organe de control);
- intocmeste adrese de răspuns la adresele primite de la alte organe sau servicii descentralizate, lichidatori, politie, parchet, experti, executori judecătorești, notari publici, instanțe;
- intocmeste documentația de compensare, ori de cate ori se constata existenta unor creanțe reciproce, din oficiu sau la cererea contribuabililor, pe care o prezintă compartimentului contabil , in vederea rezolvării acestora, instiinteaza contribuabilul cu privire la efectuarea acestor operațiuni;
- intocmeste referatele de restituire in condițiile legii, pe care le prezintă compartimentului financiar- contabil in vederea rezolvării acestora, instiinteaza contribuabilul cu privire la efectuarea acestor operațiuni;
- analizeaza i rezolva sesizările i reclamatiile contribuabililor, referitor la unele situatii fiscale, conform limitelor de competenta stabilite;
- aplica in mod corect, unitar si cu profesionalism a legislației fiscale cu privire la impozitele si taxele datorate de contribuabili - persoane juridice;
- studiază si insuseste prin studiu individual a actelor normative legate de activitatea de impunere si alte acte normative legate de activitatea fiscala;
anunța șeful ierarhic superior in cazul in care constata probleme in programul informatic;
- aplica proceduri legale pentru executarea i incasarea debitelor restante de la contribuabilii persoane juridice;
- semnează de primirea corespondentei conform rezoluției date de primar si asigura rezolvarea ei in timp util;
- desfasoara activitati de verificare a materiei impozabile in teren (persoane juridice) aflate in evidentele fiscale;
- aplicarea procedurilor legale de executare silita a creanțelor bugetului local in cadrul termenului de prescriere, sub sancțiunea imputării sumelor prescrise din vina funcționarilor publici cu atribuții in acest domeniu de activitate;
- executarea silita a amenzilor care se fac venit la bugetul local, prin aplicarea Legii privind
Codul de procedura fiscala, cu modificările i completările ulterioare, i a O.G. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările i completările ulterioare;
- verificarea perioadei de prescripție aferente debitelor restante, înregistrarea, clarificarea situației si incasarea acestora;
- reanalizarea tuturor debitorilor in vederea verificării constatării incadrarii in condițiile de scădere a debitelor date la executare silita, prescrise fara vina vreunui funcționar public din cadrul instituției;
- intocmeste, emite, transmite actele de executare silita si parcurge etapele si modalitățile de executare silita, cu respectarea riguroasa a cerințelor si termenelor legate, stabilite prin Codul de procedura fiscala si parcurge toate etapele de executare silita, pana la stingerea integrala a debitelor înscrise in titlurile executorii, ori pana la epuizarea tuturor procedeelor si modalităților stabilite de Codul de procedura fiscala. In caz de neplata a debitufui datorat bugetului local, după expirarea termenului legal de 15 zile de la data comunicării somației, se va proceda la îndeplinirea celorlalte modalitati de executare silita prevăzute de lege, astfel:
- Va înființa poprire asupra salariului sau după caz a pensiei contribuabilului sau alte venituri bănești urmaribile;
- Va înființa poprire terțului care datoreaza cu titlul de bani, vreo suma debitorului;
- Va proceda la indisponibilizarea bunurilor mobile si/sau imobile ale contribuabililor persoane fizice/juridice rau platnice la bugetul local, sens in care va încheia: - proces verbal de sechestru pentru indisponibilizarea bunurilor mobile si/sau imobile, după caz;
- Va întocmi si depune la Serviciul de Carte Funciara - adresa si actele subsidiare emise in baza titlului executoriu a cărui executare silita se cere, in vederea notarii in registrele de publicitate imobiliara a bunurilor imobile, cerând infiintarea inscripției ipotcare, in favoarea bugetului local; - contactarea telefonica a contribuabililor (persoane juridice) cu debite restante, comunicarea situației fiscale si solicitarea de a achita datoriile (abordarea trebuie sa fie intr-o maniera respectuoasa, sa nu genereze stare conflictuala, scopul dialogului fiind acela dea determina contribuabilii sa isi plateasca debitele pana la punerea in practica a procedurii de executare silita);
- urmărește încasările efectuate de debitor in numerar ori prin ordin de plata, in sensul ridicării popririi infiintate si respectiv in vederea ridicării ipotecii, in cazul in care debitul pentru care s- a pornit executarea silita a fost integral achitat;
- întocmirea dosarelor pentru debitele primite spre executare de la alte instituții i asigurarea respectării prevederilor legale privind identificarea debitelor;
transfer dosare executare către alte localitati la data identificării schimbării domiciliului contribuabililor;
intocmirea i verificarea documentațiilor i propunerilor privind debitorii insolvabili i prezentarea lor spre aprobare;
- urmărirea procedurii de reorganizare judiciara i de faliment pornite împotriva societăților;
- aplica amenzi persoanelor care nu respecta prevederile Codului de procedura fiscala si urmărește încasările acestora inclusiv parcurgerea tuturor etapelor executării silite in vederea stingerii debitului;
actualizarea informațiilor privind datele de contact ale contribuabililor in situația in care acestea se dovedesc a nu mai fi de actualitate;
- colaborarea cu toate organele competente in vederea depistării tuturor bunurilor mobile i imobile urmaribile ale debitorilor;
- asigura, in calitate de utilizator, realizarea operațiunilor privind serviciul de acces la baza de date PATRIMEN a ANAF. conform protocolului încheiat cu AN.AF. Asigura organizarea si tinerea la zi a unui Registru unic privind contribuabili pentru care se acceseaza baza de date PATRIMEN in vederea identificării veniturilor pe care aceștia le înregistrează;
- verificarea, obținerea de informatii privind contribuabilii de pe site-ul Ministerului Finanțelor, de pe portal ONRC-RECOM online, de pe B.P.I, Regim inmatriculari si permise auto, I.T.M, internet, :
- Sa efectueze situatii centralizatoare lunare cu evidenta încasărilor rezultate din executarea silita; Sa întocmească situatii centralizatoare analitice privind sumele ramase de recuperat;
- Răspunde de pastrarea secretului de serviciu, precum side secretul datelor si al informațiilor cu caracter confidential deținute sau la care are acces ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu;
- Acorda asistenta in vederea completării si/sau depuneri, precum si transmiterii Declarației unice privind impozitul pe venit si contribuțiile sociale datorate de persoane fizice (formular 212);
- răspunde de îndeplinirea cu profesionalism a atribuțiilor ce ii revin prin fisa postului si de rezolvarea lucrărilor, la termenele si la nivelul calitativ prevăzut de actele normative in vigoare sau de cerințe specifice oricărei lucrări;
- anunța in scris oricare acte sau fapte care impiedica realizarea corecta si la timp a sarcinilor de serviciu si aduce la cunoștința șefului de compartiment problemele aparute in desfasurarea activitatii;
răspunde de pastarea secretului datelor si informațiilor cu caracter confidential deținute sau la care are acces ca urmare a îndeplinirii atribuțiilor de serviciu;
- răspunde de pastrarea bunurilor si a valorilor, apartinand instituției, primite in folosința sau in administrare;
nu paraseste locul de munca cu documentele de serviciu si/sau alte bunuri apartinand instituției , decât in situatii in care scopul este de a indeplini o sarcina de serviciu, conform atribuțiilor stabilite prin fisa postului si numai cu aprobarea șefului ierarhic superior
- folosește timpul de munca exclusiv pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atribuțiile si îndatoririle sale ori nu sunt dispuse de șefii ierarhici;
- răspunde de integritatea, confidențialitatea si securitatea datelor din documente in condițiile legii;
- respecta programul de lucru, semnează condica de prezenta la inceperea si terminarea programului de lucru;
- nu paraseste locul de munca, in timpul programului de lucru, fara a avea acodul șefului ierarhic superior si ii anunța imediat cu privire la situațiile care reclama absenta de la serviciu, cu prezentarea ulterioara a documentelor justificative;
- cunoaște si respecta prevederile actelor normative in vigoare aplicabile la nivelul structurii postului, Regulamentului de organizare si funcționare, Regulamentului intern, Codului de conduita a funcționarilor publici si a deciziilor interne cu impact asupra activitatii proprii;
- cunoaște aplicațiile informatice necesare desfășurării activitatii, precum si modificările ulterioare aduse acestora si le utilizează in mod corect;
- respecta sarcinile de serviciu trasate de șeful ierarhic superior
Bibliografie :
- Constituția României, republicată;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările șicompletările ulterioare;
- Legea nr. 207/2015 Codul de procedura fiscala, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica:
- Constituția României, republicată:
- Titlul I - Principiile generale',
- Titlul II - Capitolul II -Drepturile și libertățile fundamentale
- Titlul II - Capitolul III - îndatoririle fundamentale
- Titlul III - Capitolul V, Secțiunea a 2-a- Administrația publică locală
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
- Capitolul II - Egalitatea de șanse și de tratament între femei și barbați în domeniul muncii
- Capitolul IV - Egalitatea de șanse și de tratament între femei și barbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziei
- Capitolul VI - Soluționarea sesizărilor și reclamațiilor privind discriminarea bazată pe criteriul de sex
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
- Partea a III -a - Administrația publică loca\ă.
- Partea a V-a - Reguli specifice privind proprietatea publică și privată a statului sau a unităților administrativ -teritoriale
- Partea a VI-a , Titlul I - Dispoziții generale
- Partea a VI-a , Titlul II - Statutul funcționarilor publici
- Partea a Vil-a - Răspunderea administrativă
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Capitolul II, Secțiunea I -Egalitatea în activitatea economică și în materie de angajare și profesie^
- Capitolul II, Secțiunea Il-a - Accesul la serviciile publice administrative și juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri și facilitati;
- Legea nr. 207/2015 Codul de procedura fiscala, cu modificările și completările ulterioare,
- Legea nr. 227/2015, Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare:
Titlul IX- Impozite si taxe locale;